lenamarielle

Alla inlägg under februari 2010

Av marielle grääs - 28 februari 2010 20:24

plus i februari

+ fick beskedet om lägenheten.

+ skolaskolaskola, me love.

+ fått sova fyra nätter i rad, klår allting annat.

+ djungelhuset, grymt roligt place.


minus i februari

- tandställningshelvete, fy sjutton vilka sår jag har alltså.

- julian har fått allergiutslag på kroppen, stackarn.

- kylan, den har inte varit okej alltså.


varje månad kommer jag skriva vad jag tycker varit

bra och mindre bra. detta kommer alltså upp i slutet av varje månad.

 

  

va? vill du att jag kliver ner mamma? haha glöm

Av marielle grääs - 27 februari 2010 19:22

idag var vi på djungelhuset, andré&tea följde också med.

hur kul som helst hade vi där. chrippa vill utmana mig i pingis.

först ledde jag, sen låg jag under med 4-9 men sen kammade man

hem vinsten tillslut, haha.


käkade på max och tea bjöd, riktigt snällt.

skulle ta bussen hem men den var full, fick ta nästa

som gick en halvtimme efter, en aning segt faktiskt.


nu ikväll blir det film, verkar vara en riktigt bra på tv6 halv tio.

just det, tredje natten vi fått sova helt ostört iallfall.

sinnessjukt underbart.

får se hur det blir inatt, jag hoppas inte för mycket.


  

bjuder på en väldigt oseriös bild.

tack och godnatt. 

Av marielle grääs - 26 februari 2010 12:58

är det här alla har pratat om?

har vi äntligen fått det vi förtjänar?

kan det vara möjligt att lillkillen börjat sova hela nätter, eller

har han bara varit extra snäll två nätter i rad?

jag vet inte, men jag vet att det är hur underbart som helst.

på två nätter har han inte vaknat en gång, jag vill så gärna

tro att det kommer fortsätta såhär nu, men man ska inte ropa

hej förrän man kommit över bäcken.

själv brukar jag vara riktigt bra på att skrika hejhej långt innan.


skolan idag, kommunikation hade vi. sjukt rolig kurs.

jag älskar att få lära mig nya nyttiga saker.


  

torvallaskolan 8A - vilka minnen

klicka på bilden för större format.

Av marielle grääs - 25 februari 2010 18:19

vaknade av lillkillen imorse strax innan 06.00

väckte chripps och frågade när han hade matat honom.

men han hade inte gjort det på hela natten.

så jag klev chockad upp och kunde inte förstå

att han faktiskt sovit en hel natt.

jag flög som på moln imorse kan jag lova.


skolan var lika rolig som vanligt.

hade psykologi och bestämde mig för att min

fördjupningsuppgift ska vara om dröm & sömn.

läste lite i boken, och det är himla intressant.


har gjort tacopaj idag också, utan recept.

trodde aldrig det skulle ske så dålig som jag är i köket.

men den smakade bra, jag lyckades.

 

nu ska jag byta blöja, sen lägga sonen.

läsa en saga också, om han har tid för det.

tack för idag, tack!


Av marielle grääs - 25 februari 2010 15:12


Av marielle grääs - 25 februari 2010 07:21

fan också, jävla skit.

det blir inge ikea på lördag, eller vi får inte skjuts iallafall.

har kollat tåg men 300 kr biljetten känns inte okej.

jag är ledsen nu!

MIN VANLIGA ÄCKELTUR!!

 

  

fukk off 

Av marielle grääs - 24 februari 2010 19:00

har inte alls mått bra idag. jag som skulle städa orkade ingenting.

tror jag hade feber, kallsvettades riktigt mycket.

men nu ikväll fick jag ett ryck, plockade undan lite, vek tvätt,

satt igång en ny maskin, & fixade disken.

har suttit och gjort en inköpslista på ikea, eller jag kanske

ska kalla det för önskelista. chrippa har inte fått vara med

och bestämt någonting, men vi brukar ha samma smak.

hittills går allting på 1803 kr, och han har faktiskt sagt tidigare

att vi max skulle handla för 2 tusen. mohaha!

på lördag beger vi oss iallafall, äntligen säger jag bara.

vi skulle iväg den 6.e dec 08 med kvarteret, men det blev inget

eftersom lillen ville titta ut den 5.e

sen skulle vi iväg någongång under 09 återigen med kvarteret men

det var för få anmälda så det blev ingenting då heller.

MEN nu har vi skjuts, så nu kommer vi äntligen iväg.

lillkillen ska vara hos morbror andré & tant tea hela dagen.

så vi får verkligen en mysig dag tillsammans, jag och mitt hjärta.


tv-schema för kvällen är det okända.

kollar på det varje onsdag, tv4+ för den som är nyfiken.


årets blivande studenter är ikväll ute på 100-dagars.

jag ska gå nästa år eftersom jag tar min lilla student då typ ;P

bättre sent än aldrig som man brukar säga.

puss!

 



Av marielle grääs - 24 februari 2010 15:57

Presentation


I HUVUDET PÅ MARIELLE GRÄÄS.

Omröstning

VARFÖR LÄSER DU MIN BLOGG?
 DEN ÄR BRA
 BRIST PÅ ANNAT
 VET INTE

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards