lenamarielle

Alla inlägg under oktober 2010

Av marielle grääs - 30 oktober 2010 17:48

här kan jag skriva vad jag vill när jag vill, och det är

precis vad jag tänker göra nu. jag behöver lite självterapi.


jag & andrea hade inte en tanke på hur vårat projekt skulle utvecklas.

nu har det blivit riktigt enormt och vi är utmattade.

vi ska dock ro detta iland, men vissa agerar som att vi redan gjort det

kan jag känna. det blir lätt att andra vill gå in och "ta över" och det

blir så rörigt och ännu mer frustrerande. för att allting ska funka behövs

det någon som styr upp, vilket jag och andrea försökt göra.

sen finns det vissa som vill gå in och redigera efter vad dom tror/tycker blir bäst.

det känns som att ingen lyssnar, så jag är faktiskt lite besviken.

vi är så tacksamma för all hjälp, och att hjälpa någon annan innebär inte

att man går in och försöker ta över. vi vill inte att någon annan ska försöka

"bossa" i detta som vi påbörjat, iallfall inte jag. alla får hjälpa, men alla KAN inte bestämma. det är jobbigt när folk inte lyssnar.

 

alla säger hela tiden att vi inte klarar detta själva, och jag kan hålla med.

men vi har klarat oss fint utan chef hittills så jag tror vi klarar oss utan till mållinjen också.

Av marielle grääs - 29 oktober 2010 05:24

det har varit fullt ös hela tiden alltså.

en telefon som går varm, mail som strömmar in och

grejer som ska hämtas, lämnas & köras hit&dit.

mitt i allt detta kaos ska man försöka hinna med sin egen vardag

vilket vi förstått knappt går. idag tar jag därför

med mig min lilla familj ut på f4 för att fixa lite i lokalen

vi har fått till förvaring av kläder.

det bästa vore om flyktingarna får grejer på samma gång, eller

iallafall under en & samma dag eftersom det nu är rätt orättvist

fördelat med grejer eftersom folk åkt ut dit med några påsar

kläder osv. vilket är sjukt bra, men det måste organiseras så mycket bättre, och eftersom varken jag eller andrea har något liv så

ska vi försöka styra upp detta med hjälp från alla möjliga håll

vilket kommer ta hela helgen i stort sett.


idag kan man alltså komma ut på f4 och lämna kläder i lokalen vi fått tillgång

till där ute. har man tid över kan man också ta med sig lite grejer

för typ utomhuslekar eftersom barnen behöver stimulans.

tack till mina nära och kära som har överseende med att

detta tar upp all min lediga tid.

Av marielle grääs - 28 oktober 2010 07:28


ju fler desto bättre. det är dags att agera jämtland har nu 576 personer som vill delta. jag tycker det är helt fantastiskt att intresset är så stort.

det kommer säkerligen växa under dagen, och jag ser gladeligen på när

det fortsätter att strömma in underbara människor som är villiga att hjälpa.

Av marielle grääs - 27 oktober 2010 12:24

imorgon kommer det finnas möjlighet att att läsa om projektet i tidningen.

det är helt sjukt vad många ställer upp, ni är fantastiska.

aldrig hade jag och andrea trott att det skulle bli så stort,

så jag fick faktiskt en chock när dom ringde från ÖP imorse.

vi som "bara" ville ha en liten annons om detta, och tänkte att

vi kanske kunde få den gratis. men nu fick vi allt detta, galet bra.

jag är lycklig, vilken insats ni gör allihopa!

Av marielle grääs - 26 oktober 2010 19:01

jag och min vän andreabjörk har startat ett litet projekt.

på facebook finns detta även ute som evenemang som heter

det är dags att agera jämtland.

 

vi tycker det är så jävla fel att flyktingar som kommer

hit får en snevriden bild av det svenska folket.

ni som läst öp vet säkert att det varit en attack på flyktingförläggningen

på frösön. vi kan faktiskt bidra med kärlek mina vänner.

har du leksaker, kläder eller andra ting som du inte länge behöver men

som kan skapa lycka i någon annans hjärta så skänk dessa grejer.

ni har hela helgen på er att packa ihop en påse, eller bara en liten grej.

mängden av saker spelar ingenroll, huvudsaken är att du bidrar med något.

 

jag och andrea kommer på måndag åka ut till frösön

och ge dessa personer alla saker som vi tillsammans samlat ihop.

komigen nu, gör något bra!


VI SKA TILLSAMMANS VISA DEN BÄTTRE SIDAN AV OSS MÄNNISKOR.

 


Av marielle grääs - 25 oktober 2010 17:26

nej idag är ingen bra dag.

allt har bara varit skit sen imorse, jag vill inte vara på kua.

jag vill stanna med alla underbaringar på stroke-rehab.

sen mötte jag en sketen busschaffis som verkar ha velat bli

pilot men haft för dåliga betyg och hamnat på bussen.

något är det med bussens förare i den här staden iallafall.

surare människor får man leta länge efter, usch!

sen hämtade jag julle på dagis, kom hem stekte pyttipanna

som jag brände så otroligt hårt. sitter nu och väntar på nästa

fail från mig. tänkte städa, lär ju misslyckas med det också.

gah, nu är jag less och luktar svett. vilket påminner mig om det varma

badet jag har längtat efter hela dagen, ge mig nu.

pusseli!

Av marielle grääs - 24 oktober 2010 17:28

Mos Def - Quiet Dog

Mos Def ft Talib Kweli - History

Jason Castro - Somewhere Over The Rainbow

T.I - Whatever You Like

Van Morrison - Brown Eyed Girl

Turbulence - blood dem out

Poor Righteous Teachers ft. Junior Reid - Dreadful Day

Bruce Springsteen - Hungry Heart

sådärja, nu har ni lite musik från mig.

Av marielle grääs - 24 oktober 2010 11:20

hej, jo jag lever. ska kika film nu med älsklingen.

ingenting planerat idag, vi ska bara chilla!

over'n out

Presentation


I HUVUDET PÅ MARIELLE GRÄÄS.

Omröstning

VARFÖR LÄSER DU MIN BLOGG?
 DEN ÄR BRA
 BRIST PÅ ANNAT
 VET INTE

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards