lenamarielle

Alla inlägg under september 2010

Av marielle grääs - 30 september 2010 19:47


Veronica Maggio - 17 år

Organism 12 - På din grinn

Hanne Boel - Dont know much about love

Av marielle grääs - 30 september 2010 18:08

för någon vecka sedan köpte jag två söta lampor till sovrummet.

dom skiftar i olika lilafärger, awesome. försöker få in den färgen

i sovrummet eftersom den är så avslappnande. det tar tid

eftersom allting kostar. vill ha större matta, kuddar och påslakan.

sen funderar jag på att spraya sängen svart, nu är den i ek vilket

inte riktigt är min smak. försöker hitta några fina gardiner också,

men det är så svårt när ingenting faller mig i smaken.



Av marielle grääs - 30 september 2010 09:46

jag gillar detta ämne, unga föräldrar. folk kan verkligen inte förstå.

alla säger bara att man ska leva livet först, sen skaffa barn.

men om det för mig innebär att jag lever livet när jag fått barn

hur menar dom då? folk verkar inte förstå det här med olika. ditt och mitt.

för mig var det världens bästa grej som kunnat ske, att få barn.

för någon annan är det tvärtom. därför kan jag bli lite sne

när folk säger att jag inte levt mitt liv.

- jaha, nu sitter du här med unge och aldrig kommer kunna upptäcka världen.

precis som att det är det viktigaste i livet, upptäcka världen.

om jag nu inte skulle vilja resa någonstans då, dör jag olycklig då?

fast å andra sidan vill jag ut och uppleva vad som finns på andra platser,

men ni kanske förstår vad jag menar.


till er som tror att livet är slut när man fått barn 

vill jag bara meddela att barn faktiskt får flyga flygplan och

besöka andra länder precis som vuxna. jo, det är helt sant.

jag kan alltså ta med mig julian om jag vill resa.

för mig handlar det inte om att åka till värsta festparadiset

och supa i en hel vecka. vad fan skulle jag få ut av det?

jag vill resa för att se platser, klättra, åka på safari, dyka osv.

och det tänker jag göra tillsammans med min son.

hur underbart är det inte att ha möjligheten att få dela dessa

upplevelser med den man älskar högst av allt i livet?

ni som tror att livet är slut, ni har inga barn.

och kan därför inte uttrycka er i den här frågan eftersom

ni inte vet någonting om det.

men jag har ju faktiskt varit barnfri och vet att det livet

utan barn inte gav mig den tillfredställelse jag får nu.


vill jag dricka så gör jag det, kanske inte lika ofta men det är ingen

större skillnad efter att jag fått barn. jag gillar inte att dricka gift, jag

fyller hellre kroppen med kärlek. PUNKT!


Av marielle grääs - 30 september 2010 09:13

     

liten ny grej jag tänkte börja med.

marris favvis är alltså några speciellt utvalda favoriter

som jag tänkte presentera här på bloggen.

marris hatis är saker jag alltså tycker mindre bra om.


  • färgen lila, jag har faktiskt gått och blivit lite småkär i den färgen.
  • höstmys med tända ljus. vem älskar inte att krypa ner i soffan med en filt och massa ljus i vardagsrummet?
  • filmer är en stor favvis, eller det har det alltid varit. men värd att nämnas.
  • bloggar, big up till världens mest tidsfördrivande sysselsättning.

  


  • sjukhus. jag gillar dom inte, det luktar skumt och allt är så tråkigt.
  • lärare som är totalt opedagogiska, i can't stand them.
  • folk som lever på andras misslyckanden, ni borde skämmas eller iallafall försöka hitta någon annan tillfredställning.
  • rövslickeri, fel att våga ta ställning och inte bara samtycka hela tiden. det är jobbigt om folk bara håller med utan att ha en endaste egen åsikt.
Av marielle grääs - 30 september 2010 07:48

idag ska jag på skolan vilket känns lite jobbigt.

jag är ju fortfarande trött i kroppen, men det ordnar sig.

igår var vi på akuten med julian eftersom han fått såndär jobbig hosta igen.

han får typ alltid det då han är sjuk. läkaren trodde

att det kunde vara förskylningsastma, som både jag och chrippa trott hela tiden.

därför fick vi medicin som vi ska hämta idag, hoppas verkligen att det hjälper.


ikväll ska jag plugga, kanske städa lite också om jag

inte hinner allting nu på förmiddagen.


  

Av marielle grääs - 29 september 2010 17:51

handlade ett par grymt mysiga skor idag, till det även en lika mysig mössa.

har dessutom gått alldeles för mycket idag, shit vad ont jag har nu.

så fort smärtan försvinner ska jag fixa fint i köket.

sen ska jag ta ett bad och bara njuta av mitt liv, jag är lycklig.

köpte även mat idag också. chokladen var jätte god, så nu är jag nöjdast.

saknar miljön på itrim jag får en speciell feeling där inne, just looove it.

nu kom jullebullen och vill sitta i knä, hörs då!


  

Av marielle grääs - 29 september 2010 11:27

den här filmen alltså, damn. den är verklighetsbaserad och den bästa film jag

sett på väldigt länge. fy vad bra den är!

Av marielle grääs - 29 september 2010 08:43

idag måste jag plugga.

är jag inte alltför trött ska jag även städa lite.

har slängt in en tvätt nu så det är en början iallafall.

måste på itrim och handla mer mat också, hoppas någon kan skjutsa mig.

hittills har jag gått ner 7 kilo, vilket är helt fantastiskt.

nu har jag alltså "bara" 11 kilo kvar till målvikten jag satt upp.

eftersom jag inte kan motionera nu så kanske jag inte klarar det till

8 november, men vad gör väl det. jag fortsätter tills jag klarat det helt enkelt.

imorgon ska jag på skolan, vi ska välja praktikplats så jag måste vara där.

känns lite jobbigt att gå ut och se helt fuckad ut i ansiktet, men jag är tvungen.

nu ska jag röja lite här hemma, pussen!

 

  


Presentation


I HUVUDET PÅ MARIELLE GRÄÄS.

Omröstning

VARFÖR LÄSER DU MIN BLOGG?
 DEN ÄR BRA
 BRIST PÅ ANNAT
 VET INTE

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards