lenamarielle

Alla inlägg under april 2010

Av marielle grääs - 29 april 2010 20:46

idag kändes skoldagen riktigt seg, trots att vi slutade 11.30

jag kan lova att jag var mer död än levande.

hoppas jag är piggare imorrn, annars får jag dränka ansiktet i

massa vatten under dagen. ibland kan jag tycka att det skulle

vara lättare om jag drack kaffe. rykten säger ju att man bli piggare.

synd bara att jag verkligen inte kan med smaken, usch.


imorgon smäller det. jag har mycket saker att fixa, är stressad

redan nu, bra där. idag köpte vi förresten avatar på dvd, guuuuld!

nu kan jag se den otroliga filmen när jag vill & bara drömma mig bort.


åh fruktsallad, finns det nåt godare? 

Av marielle grääs - 28 april 2010 20:25

idag ringde dom från dagis, trodde att han kanske fått en släng

av ögoninflammation. har inte märkt någonting av det, han är inte

röd i ögonen osv. jag tror bara att det är våren han känner av, pollen och

allt vad den för med sig. han är ju som sagt överkänslig mot typ allt.


påväg hem alldeles innan vi skulle gå utanför grindarna på dagis hittade julian en vagn som han så gärna ville ha med sig. men det gick inte, så jag tog upp

honom i famnen och satte ner vagnen, stängde grinden, ner med julle

i hans vagn och han skrek. han skrek så högt, och var så jäkla förbannad alltså.

han skrek så mycket att grannarna våra började reagera, en grannpojke öppnade

dörren och stod och kika på oss medans jag försökte få in min skrikande

pojk innanför dörren. jag lovar att dom trodde att jag misshandlade honom, så

högt skrek han. sen fortsatte det, i 45 min. snacka om att jag ville skjuta mig själv

högt upp i luften. alltid att det ska vara något fel, först kolik, tätt följt av nattskräck, sen en massa sjukdomar, mera gnäll, inget sovande på nätterna, vaknar ibland och är helt hysterisk, tar 30 min att få honom lugn. och nu, varje dag när han kommer hem från dagis så gnäller och skriker han, ända tills han somnar. gud vill verkligen straffa mig alltså.


kan ni FATTA att jag blir less när varenda morsa jag möter säger

att dom har en så lugn unge som sover hela nätterna, och är en ängel hela tiden.

varför kan ingen jävel erkänna att det är jobbigt med barn, jävla lögnare.

ja, jag ska chilla. självklart fattar jag att alla barn inte är som julian.

men han kan samtidigt inte vara den enda. gaaaah!


ursäkta mig, men jag var tvungen att spy upp min frustration.

detta får mig att fundera, ska nästa barn vara likadant?

kommer jag någonsin ha turen att få en lugn, nattsovande unge?

det är frågan, jag vette fan om jag vågar chansa.


är du lika jobbig som 15-åring, är det jag som rymmer hemifrån.

men du ska veta att jag älskar dig bäbis, mer än allt annat på denna jord.


Av marielle grääs - 26 april 2010 12:14


shohojsan! nu ska jag på skolan, alltid lika roligt.

efter det hämtar jag lillkillen på dagis, sen besök av camilla

senare ikväll. puss!  

Av marielle grääs - 26 april 2010 09:18

ÖP FRÅGAR - vilket världsrekord skulle du vilja slå?


Angelina Johansson, 10 år, Aspås: – Att rocka flest varv med rockring. På skolan säger de att jag är duktig på att rocka.

Av marielle grääs - 24 april 2010 19:02



idag införskaffade jag lite nya grejer, tänkte ha det på fredag då det blir utgång.

äntligen nya skor också, som jag har längtat. 

efter att vi kom hem från staden var orken slut, men det blev

ändå städning och matlagning. känns skönt!

mindre skönt känns det att chrippa åker till luleå imorgon, och

kommer inte hem förrän på torsdag. jag kommer dö.

hatar verkligen att sova själv, funderar på att dra in julian's säng

och ställa den i vårat rum. ikväll blir det iallafall massa mys, jag kommer

längta sönder efter min älskling, buhu.  

Av marielle grääs - 23 april 2010 13:14




ungen var jag bara tvungen att lägga in eftersom han är så jäkla söt!

Av marielle grääs - 22 april 2010 19:43

idag var vi till papi, han visade mig en serie som han precis

kollat klart på. jag fick se ett avsnitt och kände direkt att jag skulle gilla det.

lånade hem dvderna och vill verkligen kolla mer ikväll.


på lördag ska vi på stan, jag vill ha nya skor som jag kan partaja i.

det är dags känner jag. har bara ett par, och det är lite

trist att ha samma hela tiden. hoppas bara jag hittar några.


  

Av marielle grääs - 21 april 2010 21:25


idag när jag kom hem och skulle laga mat gick det åt helvete.

pannkakorna fastnade och julle bara skrek, hela tiden.

efter lite mat i magen blev han lugnare, och lekte med grädden.

då ringer det en kille från ösd-bostäder och ville veta

om jag testat det nya fibernätet. vad jag vill komma till

är att den här killen var så otroligt jävla skön, vi skrattade

under hela samtalet och han gjorde resten av min kväll.

jag älskar sånna underbara människor som sprider positivitet.

mer av dessa människor tack.

puss! 

Presentation


I HUVUDET PÅ MARIELLE GRÄÄS.

Omröstning

VARFÖR LÄSER DU MIN BLOGG?
 DEN ÄR BRA
 BRIST PÅ ANNAT
 VET INTE

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards