lenamarielle

Alla inlägg under juli 2010

Av marielle grääs - 31 juli 2010 14:05

imorse tog jag & julian en promenad till offa, han säger så ja.

det bjöds på plättar till lunch, även om lillkillen mest åt grädde.

sedan har vi lekt, drog iväg på affärn och handlade lite middag.

det blir kycklingwraps ikväll, mumma!


filmen igår var helt galet bra tycker jag, verkligen sevärd.

men tyvärr hade jag mardrömmar och vaknade tillslut när jag

fick elchocker av fyra män i min dröm.

sen tafsade dom på mig och skar mig med knivar.

hemskt att drömma sådär, huvva.

ville inte somna om och låg vaken säkert 2-3 timmar.

märkte att christian också drömde något otäckt så

tillslut var jag tvungen att ingripa.

han drömde att han blev jagad av ett marsvin, och jäklar vad han sprang.

hahaha kanske inte så dramatiskt kan man tycka.

men det är alltid jobbigt att bli jagad i drömmar.


har ingenting annat planerat idag förutom att jag måste

lägga vissa av dom sura kläderna i blöt med ättika, sen

tvätta om allting. ni anar inte vilken hemskt lukt det är alltså.

pusseli!

 

Av marielle grääs - 30 juli 2010 20:24


denna ska vi se ikväll, en film helt enligt min smak.

ja ni ser ju själva vad den handlar om, verkar mycket bra.

nu har jag städat klart och inväntar chrippilicious.

jag älskar min killar, dom är bäst i världen!

puss & godnatt.

 

Av marielle grääs - 30 juli 2010 19:24

sitter och dricker redbull, hoppas bara jag får vingar nudå.

om inte det, så iallafall lite energi kanske. snälla!

har plockat undan lite, tvättat och återigen stinker

det surt. jag blir galen på våran tvättmaskin.

kör en tom maskin nu på 95 grader, och ättika i

sköljmedelsfacket. hoppas verkligen att det hjälper.

ska ta tag i städningen av sovrummet, hur lyckas jag alltid

få till det som ett minfält som smäller av på två dagar?

got damn, jag har mycket kvar att lära.

resten av lägenheten brukar alltid se städad ut.

det är något med det där jävla sovrummet och dess kläder.


  

gaah, jag blir galen på mig själv.

Av marielle grääs - 30 juli 2010 18:08

Oskar Linnros - Från och med Du

 

Näääk - Namnet Va Näääkish

sitter och diggar lite musik, hittade en skön video också.

Av marielle grääs - 30 juli 2010 14:08

så du tkr att det är rätt att vi svenskar går arbets lösa medans utlänningar får våra jobb? För att om dom inte får våra jobb, då är vi rasiter. Vi får inte sjunga våran egen national sång på nationaldagen för att hedra vårt land, för då är vi rasiter. Det finns mkt att ta upp, jag kan hålla på hela dagen, det slutar ändå alltid med att vi är rasiter, även vi vill lr inte. Och sen, många utlänningar hatar svenskar, varför är dom i vårt land då :S hatar dom oss så mkt, då behöver dom inte vara här heller, hade vi kommit till deras land, om det var krig här, då hade vi fått tagit deras sed, aldrig i helvete att dom hade låtit oss leva som vi gör här, aldrig att dom hade byggt upp kyrkor osv, är det nån som är rasist så är dom, rasister mot oss svenskar. jag drar absolut inte alla över en kant, mina närmsta vänner är muslimer, men dom och deras familjer "har tagit seden dit dom kmr".


folk ska få ha sina åsikter, men det är tråkigt att du inte vågar

skriva ditt riktiga namn.

har jag sagt att jag tycker de? sen vet du säkert jävligt lite i den frågan, för våra jobb får dom ju inte. kanske något städjobb och det är pateisk då många av dom är mycket mer utbildade än oss. trodde du hade lite mera kunskap än så, men tyvärr

är du ännu en person med otroligt mycket rädsla och hat och som inte verkar

påläst det minsta. helt ärligt, hur ofta går du i kyrkan? är det så viktigt

att vi har skolavslutningar där när många i sverige inte ens är kristna?

ännu en snevriden bild du målat upp i din hjärna, att dom skulle hata

svenskar. alla gör inte det. precis som alla svenskar inte hatar utlänningar.

du säger att du inte drar alla över en kant, men allting säger emot det.

som jag skrev tidigare, många av dom vill inte ens vara här, men dom

har inget annat val. vill dom heller inte lära sig svenska är det upp till dom,

då hamnar dom automatisk utanför. men om dom går 40 timmar

i veckan på sfi för att ens få pengar för att klara sig, så är dom

otroligt starka enligt mig. men du kan ju sjunga nationalsången, gå i kyrkan på söndagar och göra allt annat du anser vara "svenskt" om det nu är så himla viktigt.

sen tycker jag du borde läsa lite religion så vi kan debattera på högre nivå, för

enligt mig verkar du totalt iq-befriad.

Av marielle grääs - 30 juli 2010 12:46

vet inte hur jag ska kunna beskriva kvällen igår.

amandanyström hjälpte mig med smink och hår. tack för det!

efter det tog jag bussen till stan och ville typ spy.

hungrig var jag också, hade inte ätit sen 14.00

jag blev nervös så fort jag tänkte på när det var min tur

att ställa mig på scenen. sekunderna innan fick jag blackout

på texten, missade två rader men hittade tillbaka som tur var.

kände hur osäkerheten tog överhand och hann tänka att

det fan inte skulle få förstöra min yran-debut.

blev lite kaxigare, sen släppte jag allt.

tyvärr en aning sent, men jag är rätt nöjd ändå.


tack till den helt underbara publiken, vilket röj det var.

tack vare er kände jag mig som världens bästa!

 

Av marielle grääs - 29 juli 2010 09:57

vilken kväll, vilken fylla. jag hade så sjukt roligt alltså.

kvällen var perfekt fram tills vi skulle åka hem och jag

var lite ivrig när jag sprang till bilen, slog en rejäl vurpa.

höll på att börja lipa som en liten unge, haha.

mina knän, alltså ni ska se hur dom ser ut. inte okej!

började blöda och nu svider det som ett as.

sen är det någon jäkel som fimpat ett hål i tröjan

med ciggen. fan vad ledsen jag blir.

utöver det, var kvällen awes0me, jag är så nöjd.


ikväll är jag nykter, ska uppträda 00.00

känner mig lagomt nervös, det blir väl värre senare.

nu kommer lite bilder från igår.

hej!

 

         

  

Av marielle grääs - 28 juli 2010 11:58

den här borde fan alla se. han har så rätt.


nu hittade jag ett till klipp från en gammal dokumentär som heter

rasist, javisst? måste bara citera.

 

invadrarkille säger: fråga vem som helst här, alla utlänningar. alla vill åka hem

ingen vill bo här. tror du vi är här för skoj skull? det är bara för att det är problem hemma. om det skulle vara krig i sverige

tror du att du skulle vilja vara här, skulle du det?

 

svenskflicka svarar: jag vet inte.


jag säger såhär, jag kan ärligt inte förstå varför alla ska vara emot invadrare.

folk säger bara att dom förstör, våldtar osv, men det gör svenskar också.

men sen syns och uppmärksammas invadrarna mer i det svenska samhället.

problemet ligger inte hos dom, det ligger hos oss, svenskar.

jag skäms ibland för att vara svensk, hur vi beter oss mot

utlänningar osv. alla är inte idioter, och vi måste inse att när dom kommer

hit vill vi ta bort allt det trygga hos dom. språket, kulturen, religionen vi säger att allt dom lärt sig är fel. tänkt dig själv i den situationen, fan vad människan kan vara hemsk. man kan inte bara gå runt och säga - asså jag är inte rasist, MEN.

då vet du inte vad du snackar om. alla människor är lika jävla värda,

ljus som mörk, med brytning eller inte. blåögda jävlar.


hade vi haft krig i sverige, då hade alla som är hatiska idag fått upp

ögonen. vi svenskar hade fan inte ens pallat fortsätta leva, vi

är för mesiga. vi hade hamnat på psyket hela bunten om vi

fick se våra mammor bli våldtagna, ihjälsprängda och sedan

var tvungen att fly till typ pakistan där vi sedan var tvungna

att lära oss deras språk, får inte visa håret osv. hur fan

hade du pallat det? va? tänk steget längre innan

du häver ur dig en dum jävla kommentar.

Presentation


I HUVUDET PÅ MARIELLE GRÄÄS.

Omröstning

VARFÖR LÄSER DU MIN BLOGG?
 DEN ÄR BRA
 BRIST PÅ ANNAT
 VET INTE

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards