lenamarielle

Alla inlägg under juni 2010

Av marielle grääs - 15 juni 2010 20:33

nu på senare dar har jag mer tänkt på varför vi har en kungafamilj i sverige.

avskaffa monarkin, ingen bryr sig förutom tanter på 80+.

vilken 15-20 åring går och köper en mugg på det bliviande brudparet tex?

det finns ingenting charmigt med kungafamiljen.

dom pratar som robotar, klär sig som träsktroll och får pengar som plåster på såren.


Av marielle grääs - 15 juni 2010 18:32

köpte nytt fräscht duschdraperi idag, plus en massa annat fint till hemmet.

var tvungen att hejda mig då bankomatkortet inte ens hann andas mellan varven.

men nöjd och glad är jag nu iallafall. färgade håret idag också.

mycket, extremt, ja skapligt jävla nöjd. ska duscha snart btw, skööönt.

var till herrdoktor idag också, fick världens längsta nål inkörd

i magen lätt över 10cm, ganska hög smärta, damn! skrek rätt ut, kunde inte hålla igen.

har haft problem efter kejsarsnittet och en nerv är trasig,

fick lokalbedövning och nå bakteriedödade insprutat i varje fall.

2 gånger kvar nu, sen kanske jag äntligen kan göra fler än 10 situps, wiee!


hur mår mina läsare egentligen? verkar som att alla är handikappade.

nada komentaras, damn you!

Av marielle grääs - 14 juni 2010 21:25

fick en kick nu ikväll så jag, christian och julian tog en

långtur upp över industriområdet, under e14bron och runt hela skiten.

så himla skönt att lägga sig i badet efteråt, man njuter kanske 100 gånger om då.

imorgon ska jag till läkaren, ska checka ärret på magen som inte alls är så fint.

efter det ska jag shoppa lite prylar till hemmet, alltid lika kul.

nu tänkte jag käka en guleböj för er som undrar, pussi!

 

  

Av marielle grääs - 14 juni 2010 07:51

julian är sjuk, inget nytt med tanke på att han varit det

i typ 2 veckor. skillnaden imorse är att han har feber.

inge dagis för honom, och ingen skola för mig.

jag hade verkligen sett framemot den här dagen.

aja, så är det när man har barn.

blir lugnt idag då, ska mysa ner mig i soffan brevid

min sjuka lilla kille. vi hörs sen då, puss!


  

Av marielle grääs - 13 juni 2010 22:28

Ison & Fille - Jag Skrattar Idag

 

Lady GaGa - Alejandro

K'naan - Wavin' Flag

B.o.B feat. Bruno Mars - Nothin on you

Av marielle grääs - 13 juni 2010 21:42

Överkäksoperation

Operationen sker inifrån munnen. Man delar överkäken. Käken skruvas fast i det nya läget med titanplattor och titanskruvar. Slemhinnan sys ihop och stygnen tas bort efter 10-12 dagar. Operationen tar c:a 3 timmar.

 

Gör det mycket ont efter operationen?

 Efter operationen blir man kraftigt svullen i ansiktet men endast måttlig värk. Om du behöver får du smärtstillande medicin av avdelningspersonalen. Vi motverkar svullnaden med tejp över kinderna samt att du får avsvällande medicin under 4 dagar. Den största delen av svullnaden försvinner efter 1-2 veckor. En mindre del kan finnas kvar upp till c:a 2 månader

Får jag äta fast föda efter operationen?

Det är viktigt att käken i lugn och ro får läka fast i det nya läget. Det tar c:a 6 veckor. Under dessa 6 veckor får man inte tugga. De första dagarna äter man bara flytande föda. Sedan går man så snabbt som möjligt över till finfördelad mat. Man äter sin vanliga mat som man finfördelar i köksmixer eller liknande.

Hur länge är jag borta från arbetet eller skolan?

Räkna med sjukskrivning i c:a 5 veckor om du är förvärvsarbetande. Går du i skolan kan du räkna med att vara tillbaka i skolan c:a 3 veckor efter operationen. Man bör avhålla sig från kraftig fysisk aktivitet 3-6 månader efter operationen.´

jag ska alltså genomgå detta i september och det sker i umeå.

känns lite segt att få åka dit alldeles själv, menmen..

Av marielle grääs - 13 juni 2010 21:31

fucking awes0me att skolan börjar imorgon.

visst praktiken var rolig, men älskar man skolan så gör man.

gosh, kan inte fatta att jag faktiskt skriver det.

hade något sagt till mig i nian att jag skulle börja gilla

skolan i mina 20 vårar hade jag skrattat, mohaha!

fått upp datorn nu, den står på en hylla i sovrummet. blev riktigt nice,

nu slipper jag ligga på golvet och få en hoppande

bäbis på ryggen, yey! har en massa skit på sängen för er som bryr sig, kan inte lägga

mig förrän allt är gone. lägger då inte ner allting på golvet.

då kommer det slå emot att kliva upp imorgon.

tänkte beskriva vilken sorts operation jag ska göra i

ett annat inlägg, någon som undrade. ni andra får väl skippa den läsningen.


lite torrt på bilder, men lite nostalgi har väl ingen dött av.

va? ja ge mig kroppen! aldrig är man nöjd, skitpåse.  


Av marielle grääs - 10 juni 2010 22:42

hej kåmpizar, hihi*fnIzz.

idag har varit en bra dag, det gillar vi.

har städat lite såhär på kvällskvisten också, så underbart.

imorgon är jag ledig, det blir skolavslutning 09.00

på torvallaskolan, sen tandregleringen runt elva.

ska ju opereras 21a september eventuellt.

allt hänger på min tänder, annars får operationen bli senare

helt enkelt. ska sova nu, är trött. känns bra.

skolan börjar på måndag, loo0vely.


sommarfeelings, yran för ett par år sedan.

om jag förändrats? säger såhär. damn vad snygg jag var!  

Presentation


I HUVUDET PÅ MARIELLE GRÄÄS.

Omröstning

VARFÖR LÄSER DU MIN BLOGG?
 DEN ÄR BRA
 BRIST PÅ ANNAT
 VET INTE

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards