lenamarielle

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av marielle grääs - 2 augusti 2010 17:15

idag har jag varit duktig, nästan så jag blir lite stolt.

imorse åt jag yoghurt+flingor - INGEN MACKA, pluspoäng.

lunchen bestod av en drickpryl och frukt.

middagen njöt jag av en kycklingklubba och massa sallad.

kvällsfika? - det blir frukt och vatten.

tänkte slänga in en promenad också.


idag vad jag på hemligt uppdrag, det ser ljust ut.

jag kommer lyckas nu, iallfall med grejen jag har på gång.

känns bra, står med båda fötterna på jorden och känner trygghet.


du tjejen, vi ses snart.

Av marielle grääs - 2 augusti 2010 07:16

idag har jag lite hemliga ärenden att uträtta, känns sjukt bra.

mamma var hit igår och fick mig på bättre humör.

tänk att man har världens bästa mamma, utan henne

hade jag aldrig klarat av livet. stor eloge till henne -v-

vi pratade en massa, och har kommit fram till

en massa bra saker. nu har jag en plan, jag berättar

mer när jag känner att jag vill dela med mig av det.


tänk att jag har ett missbruk, inte alkohol inte heller droger.

något så simpelt som mat. många av er tror det kanske inte,

men utan att lämna ut hela mitt liv kan jag bara

berätta att det är dagens sanning.

jag har äntligen nått en punkt i mitt liv då jag börjat

erkänna det för mig själv min familj, vänner, och nu här på bloggen.

vissa har blivit chockade av det jag berättat, andra har alltid vetat.

det finns faktiskt saker jag varit grym med att undanhålla.

även för christian som jag bott tillsammans med så länge.

då kanske ni kan får en inblick i mitt missbruk.

jag är glad att jag fick se mig själv på film, så egentligen

borde jag tacka personen som la ut mig på youtube.

filmen finns dock inte kvar då jag bad personen radera den.

jag behövde detta, för redan igår började min förändring.

jag grät i floder hela kvällen, pratade med båda mamma, andré och

christian. vilket stöd jag har, lovely.

att erkänna ett missbruk är ett stort kliv, vare sig det handlar

om mat eller alkohol. det är en början på ett nytt liv.

jag vet att många inte tror att man kan lida av ett

så enkelt missbruk som mat, folk säger hela tiden vad man ska undvika

men likförbannat går det inte in. vill jag leva ett hälsosammare liv

måste jag också offra saker, vara beredd på att både ge & ta.

nu är jag det, änligen. ni anar inte hur självutlämnande jag känner mig

nu, men andledningen till det är att det kanske finns

en liten kotte där ute någonstans som känner igen sig.

isånnafall vill jag bara att denne person ska ha mig

som nästa förebild.


folk säger alltid att jag är stark.

men ni anar inte hur svag jag egentligen har varit.

det är först nu jag känner kraft, orkar och känner mod

att dela med mig av mitt liv.



Presentation


I HUVUDET PÅ MARIELLE GRÄÄS.

Omröstning

VARFÖR LÄSER DU MIN BLOGG?
 DEN ÄR BRA
 BRIST PÅ ANNAT
 VET INTE

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards