lenamarielle

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av marielle grääs - 4 augusti 2010 18:58

du hörde mig, jag ska börja på itrim.

där kommer jag få lära mig allt om mat, och vad den innehåller.

jag får en alldeles egen coach, och ska väga mig en gång i månaden.

gruppträffar, samt en hälsouppföljning en gång i månaden.

i 6-12 veckor ska jag dricka min mat, som jag då köper där.

det är bara för att få en liten kick, och en push i viktminskningen.

samt hitta motivation osv.

innan ni öppnar käften och är kritiska till detta

vill jag bara säga att det inte angår er vad jag ska göra.

nu har jag delat med mig av detta, och ni som är intresserade

att veta mer kan fråga mig eller besöka http://itrim.se/


Av marielle grääs - 4 augusti 2010 18:30

har precis lagt julian, snart ska jag äntligen träna.

är lite för mätt fortfarande, men snart så.

senare ikväll efter mitt hårda träningspass blir det

tv och frukt, jag ska se livet på bb, har missat alla tidigare avsnitt

men ikväll då ska jag verkligen se det.

har en fruktansvärd huvudvärk också, har haft det

i några dagar nu. försöker dricka mycket vatten, men

det är säkert för lite ändå.

i övrigt sitter jag och läser lite inspirationsbloggar.

alltid kul att se och följa någon som gått ner i vikt.

jag blir alldeles varm inombords och tänker att det ska

bli samma sak för mig en dag. dagen då jag når min målvikt.

jag tänker inte på hur länge det är kvar, snarare tvärtom.

jag har redan tagit ett stort steg, men det är många kvar.

varje dag är en kamp, varje gång jag går in i en matbutik

får jag slåss inombords. men varje gång jag lyckas stärks

jag tusen gånger om, vilket gör det lättare att fortsätta.



jag tänker ta mitt ansvar. jag ska visa dig vägen till ett hälsosamt liv! 

Av marielle grääs - 4 augusti 2010 17:25

imorse åkte jag på skolan, pluggade lite. inte alls så mycket som jag tänkt.

mina tankar var någon helt annanstans. jag var sugen på allt och

mer därtill. kunde inte tänka, kunde inte slappna av.

satte mig på bussen och åkte hem.

klarade inte av suget längre och tyckte jag förtjänade

en hårdbrödmacka med skinkost på. shit, jag har fortfarande ångest.

inget mackor sa vi ju, vare sig dom är hårda eller mjuka.

förbaskat! till middag åt jag en kycklingklubba med massa kokta grönsaker.

outhärdligt gott, åt nog för mycket grönsaker. kan man göra det?

mätt är jag iallafall, kanske för mätt. jag vet inte. såhär mätt blir

jag när jag äter ris till, grönsakerna kändes inte nyttigare även då

jag vet att det är det. jag skippade riset, förstår inte varför jag ätit det förut?

det var precis lika gott (om inte godare) med grönsaker istället.


nu känner jag för en promenad, synd bara att julian är en jobbig liten kuse

som hatar att sitta still i vagnen. så när han har somnat ska jag träna

med wiifit, det är bättre än promenaden, iallafall svettigare.


jag vet att min blogg har blivit lite annorlundare än förut.

men jag måste skriva av mig, så enkelt är det.



   

min alldeles egna personliga tränare, han är tuff. men jag är tuffare!  


Av marielle grääs - 4 augusti 2010 08:42

fick en fråga som jag tänkte försöka svara på.


anoonyym:

vad är matmissbruk då? hur märker man det?


http://web4health.info/sv/answers/ed-causes-candy-abuse.htm

där är en sida med massa bra information.


för mig har det iallafall varit så att jag ätit

när jag varit glad, ledsen, stressad osv.

belönat mig själv med godis, glass och liknande saker.

efteråt känner jag skuld, kan också få fruktansvärd ångest.


jag ska ta ett exempel för dig.

en dag var jag rastlös, gick då på affärn för att handla.

såg glassen och blev helt tokig. tänkte hela tiden

i hjärnan att en glass ska christian ha, den andra julian

och den tredje är till mig själv. allt för att inte andra ska tro

att det faktiskt är jag som ska ha alla tre.

inte för att någon skulle tänka så men iallafall.

när jag sen kommer hem smäller jag i mig alla tre

glassarna och sedan blir jag helt förkrossad.

gömmer glasspappret, inte bara för christian utan

även för mig själv. såg jag det inte hade jag aldrig ätit dom.

detta hände inte bara en gång ska jag väl tillägga.

jag vet inte hur man märker det, eftersom man alltid vet

om det i bakhuvudet men aldrig riktigt vågar erkänna det.

jag vet ju att jag åt 4 mackor när ingen såg, men 2 st om

någon var närvarande. mindre smör, när någon såg

och mer när jag var ensam..


varför jag kommit på detta nu är väl för videon's skull.

när jag såg mig själv fick jag en chock.

jag visste att jag var tjock, men aldrig att jag såg

mig själv sådär. ett riktigt uppvaknade faktiskt.

sen är det också viljan att förändras, viljan att

bli den marielle jag ser inuti hjärnan.

Presentation


I HUVUDET PÅ MARIELLE GRÄÄS.

Omröstning

VARFÖR LÄSER DU MIN BLOGG?
 DEN ÄR BRA
 BRIST PÅ ANNAT
 VET INTE

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards