lenamarielle

Alla inlägg under augusti 2010

Av marielle grääs - 12 augusti 2010 08:22

idag ska jag plugga, jag kommer ligga efter hårdast annars.

har mycket att göra, skjuter alltid upp saker till sista sekunden

så nu hade jag tänkt att det inte skulle bli så den här gången.


igår gick vi en långprommis, jag amanda & nicole.

mina ben vek sig nästan när jag klev innanför ytterdörren.

snacka om att jag sov gott inatt.

ska snart iväg, måste få lite sköna influenser av G.A först.

puss.


Governor Andy - Reggae profil


Governor Andy - Herr Svenssons Dotter

Av marielle grääs - 11 augusti 2010 18:23

  

gissa om jag är sugen på en promenix, gah.

igår regnade det när vi var ute men vi gick ändå

1 1/2 timme, blött var det vill jag lova.

lillkorvas vill inte somna, han är övertrött.

jag är envis, vill han vara uppe har han valt helt fel mamma.

sorry pysen, men du stannar i din säng!

 

nu ska jag kika tv, puss!

Av marielle grääs - 11 augusti 2010 14:33

idag var det informationsmöte på itrim.

det gick super bra, lite oroad över priserna bara.

det är dyrt folks, jag ska binda mig på två år, det kostar

645 kr/mån tror jag det var. inte så dyrt, men i tre månader

ska jag äta ersättning också, vilket resulterar i en summa på ca 3000 kr/mån

ni som tänker med hjärnan har redan räknat ut att det blir en summa

på totalt 9000 kr. känns lite tufft att punga upp så mycket cash,

men jag vet att slutresultatet kommer återgälda det.

på måndag har jag min hälsoanalys, sen börjar allvaret.


dom har också olika prisklasser beroende på hur lång tid

man binder upp sig, sen kan man också välja guld, silver eller brons.

det enda som skiljer dom åt är personliga träffarna med min coach.

man får färre träffar ju lägre man väljer, guld 1 träff i månaden, silver

1 träff varannan månad, och brons 1 träff var tredje månad.

hade jag valt 1år och guld skulle det kosta mig 945 kr/mån plus måltidsersättningen.

så jag valde att binda upp mig på två år, och ta silver.

nu kör vi!


Av marielle grääs - 11 augusti 2010 14:14

asså allvarligt, satt på bussen hem från itrim.

kände hunger, tänkte att jag skulle stanna vid prix

köpa något smarrigt, springa hem och äta upp det fort.

varför tänkte jag ens så?

jag är väl medveten om att man blir sugen på onyttigheter

när man är hungrig, speciellt jag.

stod i kassan, velade om jag skulle ta en chockladkaka eller inte.

tänkte att om jag se någon jag känner, så skippar jag det.

jag ville nästan se någon jag kände, bara för att suget inte

skulle få övertaget. då ser jag, till min räddning där borta är papi.

- pappa, skrek jag över hela affärn.

det blev min räddning idag, pju!


jag blir så JÄVLA FÖRBANNAD på mig själv.

jag som har klarat detta så bra nu, det kan väl inte

vara möjligt att jag är så svag för sötsaker?

hade inte pappa kommit, då hade jag suttit

här nu och skämts ihjäl och haft världens ångest!


  

Av marielle grääs - 11 augusti 2010 10:09

jag vet att ni gillar min åsikter, så läs nu och shut tha fukk up.


det är faktiskt ganska intressant hur vi fungerar som människor.

hur mycket vi bryr och lägger oss i andras liv, och sätt att leva.

gravid kvinna som röker - det ser vi som dåligt ansvar/egoistiskt.

tjock man äter på snabbmatskedja - varför äter han där?

ful tjej som videobloggar seriöst - henne skrattar vi åt.

fet tjej tillsammans med snygg kille - varför är han med henne?


helt ärligt tänker vi alla såhär någongång, jag har, du också.

det jag inte förstår är hur vi kan lägga oss i andras liv så mycket,

folk som vi knapp känner. är det inte dags att man tar tag i sig själv istället?

hur perfekt är man egentligen?

klart man ska få ha sina åsikter, men endast jag vet vad som

är bäst för mig. ingenannan. hade jag varit rökare när jag var gravid

vet jag inte om jag haft styrkan att sluta röka. det är ju förfan

folk som har lungcancer som hellre fortsätter att röka än att sluta.

det handlar om att man själv måste vilja, annars går det inte.

vi är bra på att dömma andra människor, och ibland lite för snabbt.

vem bestämmer vad som är rätt och fel?

den här feta tjejen med snygga killen kanske är den mest fantastiska människa

som finns. men vi ser bara fett, & tänker aldrig steget längre.

ytliga är vad vi är, egoister är vi allihopa.

det är dags att börja höja nivån. inse att alla felar, ingen är perfekt.

det jag tycker är inte alltid rätt, men för mig är de det.

det du tycker kan jag tycka vara helt idiotiskt, men för dig är det rätt.

vi måste lära oss att vi är olika, vissa har lättare att förstå det än andra.


Av marielle grääs - 11 augusti 2010 09:58

idag är jag glad, kan ha varit promenaden igår som gjort det.

känner mig utvilad för första gången på väldigt länge också.

idag är det itrim som gäller, som jag längtar. nu börjar det på riktigt.

lär ju vara en hel del tjockisar på mötet idag, snacka om att

jag kommer känna mig som en i gänget. finally!



Av marielle grääs - 11 augusti 2010 09:23

tea frågar: Om du var tvungen att bara ha kläder i en färg, grön eller rosa, vilken färg hade du då valt?

- marielle svarar:  helt klart rosa, i löööve it!

 

Sara Jonsson-Eriksson frågar: Vad är ditt drömjobb?:)


- marielle svarar: ärligt talat så vet jag inte. eftersom jag vill bli så mycket. men jag skulle vilja öppna ett barnhem och välkomna alla stackars små barn.

 

amanda frågarVilken/vilka är
1. Topp 5 favorit bloggar just nu.
2. Bästa låten just nu.


- marielle svarar: har ingen direkt favorit, så bloggarna är inte i någon ordning. det är dom här bloggarna jag kollar dagligen.

http://isabellestromberg.blogg.se/

http://celinelebas.bloggplatsen.se/

http://saracamilla.blogg.se/

http://amandanystrom.bloggplatsen.se/

http://yando.bloggplatsen.se/

bästa låten är - i like that med richard vission

 

Louise frågar: Är du nöjd med ditt liv? Om inte vad skulle du vilja förändra?

Hur många syskon har du och hur många av dom är helsyskon?


- marielle svarar: jag är jätte nöjd med mitt liv, det enda jag inte är

nöjd över är ju vikten. men det håller jag på att förändra nu.

jag har 11 syskon, 6 med samma mamma och 4 med samma pappa.

sen ett syskon med båda föräldrarna. alltså endast 1 helsyskon.

 

J frågar: har du nån gång känt att du skaffade barn för tidigt? och ångrat lite sådär?


- marielle svarar: jag har aldrig ångrat att jag fick barn tidigt, jag har

vuxit som människa, och lärt mig så himla mycket. men visst

är det jobbigt ibland, dagispersonalen kan behandla oss unga annorlunda.

men jag svarar för mig, jag vet inte mindre om hur man sköter ett barn

bara för att jag fick barn som 19-åring.


TACK FÖR FRÅGORNA!



Av marielle grääs - 10 augusti 2010 08:57

idag orkar jag inte skriva, känns tomt i huvudet.

skulle vilja lägga mig ner och sova, men icke.

skola idag, känner mig opepp.

allmänt less sådär, kan vara vädret.

jag behöver solen, speciellt idag.

för vem blir inte pigg när solen skiner liksom?

nog för att jag gillar regn, men nu är det för mycket.

såg förresten på det okända igår, äre det som är bäst elleh?

ni som tror att det är bullshit kan tro det.

idag orkar jag inga diskussioner.

puss!

 

och vart är frågorna i frågestunden? jag vill ha mer, ge mä!

Presentation


I HUVUDET PÅ MARIELLE GRÄÄS.

Omröstning

VARFÖR LÄSER DU MIN BLOGG?
 DEN ÄR BRA
 BRIST PÅ ANNAT
 VET INTE

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards