lenamarielle

Alla inlägg under augusti 2010

Av marielle grääs - 7 augusti 2010 08:13

hej vänner, idag mår jag bra.

kan vara för att solen skiner, jag är alltid på bra humör då.

igår syndade jag, åt en bulle som papi, angelina & helen hade bakat.

var bara tvungen att smaka om dom lyckats, och visst

fasiken hade dom gjort det bra. åh så gott det var.

jag kunde hejda mig själv, åt bara en.

i vanliga fall hade jag slukat i mig 5 st på några sekunder.


lillkillen har världens hosta, jag tycker så synd om honom.

hellre att jag hade den än honom, det stör hans sömn.

hoppas han hinner bli något friskare till på måndag,

eftersom jag måste till skolan då.

nu ska jag mysa ner mig i soffan, puss!


ni ska bara veta vad sugen jag är.


Av marielle grääs - 6 augusti 2010 19:30

jag vill bara tipsa alla om världens bästa film ikväll.

tv4+ - alpha dog. 22.00


Amerikanskt drama från 2006. Johnny Truelove är son till en droghandlare och vill gärna se sig själv som en hård kille. Han har gått i sin pappas fotspår och börjat langa knark. När en kund, Jake, inte har pengar att betala honom tar han till drastiska metoder. Han kidnappar Jakes lillebror och håller honom som gisslan. Men frågan är vad han ska göra med pojken.


  

Av marielle grääs - 6 augusti 2010 19:03

jag har tänkt på en sak, ni också säkerligen.

varför säger man alltid till någon som håller på att gå ner

i vikt som kanske redan gått ner 15 kilo, men har 10 kvar.


- ne nu får du inte gå ner mer, du kommer se sjuk ut.

medans jag aldrig fått höra motsatsen?

- nu kan du snart inte komma in igenom dörren. nu

kan du inte gå upp mer i vikt.

 

dagens samhälle respekterar knappt tjocka människor, right?

men ändå ser alla bara på när en människa nästan når 100 strecket på vågen?

är det för att vi är så patetiska och gillar när det går dåligt för andra?

för väger man 100 kg går det knappast framåt, iofs kan man rulla men...

damn, jag svävar alltid iväg.

back to the shit.

går jag ner 20 kilo är jag nöjd, men jag har fortfarande 10 kilo kvar då.

kommer folk att respektera det då, eller vill alla ha mig tjock?

är det för att "det är jag" eller vill dom inte att jag ska kunna se min son växa upp?

vill dom inte att jag ska kunna springa en kilometer utan att få hjärtinfarkt?


jag överdriver inte nu, jag är fet. har ett jävligt högt bmi som representerar

fetma. inte övervikt, utan fetma. förstår ni hur allvarligt det är?

förstår ni att jag gör detta av en anledning, jag vill må bra!


jag vet att jag kommer lyckas denna gång, jag vet att folk kommer snacka.

men vet ni vad? jag skiter i allt just nu. min hälsa står faktiskt i fokus

för en gång skull!

 

jag vill kunna lysa som den stjärna jag är,

inte som det fetto jag har blivit.



Av marielle grääs - 6 augusti 2010 18:06



igår tog vi oss en tripp upp på jordkullen.

riktigt mysigt, och lillkillen älskade att vara däruppe.

idag har jag storstädat i köket, känns mycket bra.

sugen på att duscha, men jag väntar tills jag lagt korvas.

chrippa var tvungen att rycka in på jobbet.

han som var ledig idag och allt, det ogillas starkt!     

ne nu ska jag göra något vettigare, puss!

Av marielle grääs - 5 augusti 2010 14:51

  

idag har jag haft ovanligt med energi. städat hela lägenheten.

nu är jag nöjd, hungrig och ser fram emot kvällspromenaden senare.

sjukt sugen på något, vad vet jag inte. spelar nästan ingen roll.

jag vill bara ha något onyttigt, så allting som innehåller socker funkar.

men jag är stark idag, jag tänker inte sumpa det här nu.


lillen har blivit sjuk, det passar inte nu.

jag blir alltid sjuk efter honom och det funkar bara inte.

det innebär inga pussar vilket är väldigt svårt att undvika.

nu är jag rastlös, i vanliga fall hade jag ätit en macka då.

men inte nu, och aldrig mer!


Av marielle grääs - 4 augusti 2010 18:58

du hörde mig, jag ska börja på itrim.

där kommer jag få lära mig allt om mat, och vad den innehåller.

jag får en alldeles egen coach, och ska väga mig en gång i månaden.

gruppträffar, samt en hälsouppföljning en gång i månaden.

i 6-12 veckor ska jag dricka min mat, som jag då köper där.

det är bara för att få en liten kick, och en push i viktminskningen.

samt hitta motivation osv.

innan ni öppnar käften och är kritiska till detta

vill jag bara säga att det inte angår er vad jag ska göra.

nu har jag delat med mig av detta, och ni som är intresserade

att veta mer kan fråga mig eller besöka http://itrim.se/


Av marielle grääs - 4 augusti 2010 18:30

har precis lagt julian, snart ska jag äntligen träna.

är lite för mätt fortfarande, men snart så.

senare ikväll efter mitt hårda träningspass blir det

tv och frukt, jag ska se livet på bb, har missat alla tidigare avsnitt

men ikväll då ska jag verkligen se det.

har en fruktansvärd huvudvärk också, har haft det

i några dagar nu. försöker dricka mycket vatten, men

det är säkert för lite ändå.

i övrigt sitter jag och läser lite inspirationsbloggar.

alltid kul att se och följa någon som gått ner i vikt.

jag blir alldeles varm inombords och tänker att det ska

bli samma sak för mig en dag. dagen då jag når min målvikt.

jag tänker inte på hur länge det är kvar, snarare tvärtom.

jag har redan tagit ett stort steg, men det är många kvar.

varje dag är en kamp, varje gång jag går in i en matbutik

får jag slåss inombords. men varje gång jag lyckas stärks

jag tusen gånger om, vilket gör det lättare att fortsätta.



jag tänker ta mitt ansvar. jag ska visa dig vägen till ett hälsosamt liv! 

Presentation


I HUVUDET PÅ MARIELLE GRÄÄS.

Omröstning

VARFÖR LÄSER DU MIN BLOGG?
 DEN ÄR BRA
 BRIST PÅ ANNAT
 VET INTE

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards