lenamarielle

Alla inlägg under augusti 2010

Av marielle grääs - 9 augusti 2010 11:33

jag vet inte om det är någon mening att ha en

frågestund, med tanke på att någon aldrig verkar vilja fråga något.

nu ger jag er chansen, fråga mig något, vad som helst.


  



Av marielle grääs - 9 augusti 2010 10:19

jag skäms inte för att säga att jag tror på det paranormala.

för vissa är det tabu, inget man ska prata om.

för andra är det en självklarhet att öppna och uttrycka sig i den frågan.

ni som absolut inte tror på sånt här behöver ju inte läsa,

eftersom hela texten just handlar om det "övernaturliga"


ända sen jag var liten har jag haft känningar kring detta.

ibland vågade knappt jag eller andré gå hem om mamma jobbade.

det hände alltid något konstigt när vi var ensamma.

böcker som for i golvet, fotsteg på övervåningen

och spring i trappen. trots att detta var vanligt var jag så rädd.

folk kunde säga att det var därför jag hörde saker, att jag inbillade mig.

det var då jag slutade prata om det, jag ville inte verka "dum"

skillnaden idag är att jag inte alls är rädd, jag känner mig

trygg när det händer saker. jag vet att det inte är farligt.

nu är jag nyfiken, vill veta mer. lära mig saker, gå till medium/vägledare osv.

jag har bara varit iväg en gång, och vilken upplevelse det var.

andré var iväg igår, han var till en tjej som jag länge velat gå till.

hon skriver "genom andarna" och är grymt duktig.

28 a4 - sidor fick han med sig därifrån, och kom senare hem till

mig så att jag kunde läsa. det som stod var sjukt, riktigt sjukt.

han fick också ställa 3 frågor, och en fråga handlade om mig.

hon skrev saker om mig som ingen vet, hemligheter jag har

fast ingen annan som läste förstod. då bröt jag ihop!

hur kunde denna människa veta hur jag mår och känner mig?

hur jag är som person, och att jag har en son?

hon skrev att jag aldrig får ur mig min ilska riktigt, utan istället

biter ihop (som jag lärt mig att man ska när saker blir svåra)

men igår exploderade jag verkligen, jag fick nog. orkade inte hålla

allt inom mig längre, jag spydde nästan ut all ilska.

idag känns det bättre, jag tänker mycket på det hon skrev.

allt hon skrev stämde så väl in på mig, och hon skrev att jag ska sluta

känna skuld. hon skrev även att jag är en stark person, en person

som inte ger sig så lätt. och att det var starkt att be om hjälp, inte tvärtom.

sen skrev hon att allt inte behöver vara perfekt, och det är typiskt mig.

jag måste också gå iväg till henne, det lilla hon skrev om mig

var precis det jag behövde för att inse.


andré var skeptisk till allt detta när han gick dit, och jag kan tala

om för er att han hade en helt annan syn på saken när han gick därifrån.

allt hon skrev om honom var otroligt, hon beskrev han i detaljer, som bara

några få av hans närmaste skulle kunna göra.

alltså måste jag också dit, jag vill veta mer.

 

vad tror du på?


Av marielle grääs - 9 augusti 2010 07:47

svar till nyfiken.

kul att du gillar bloggen, och självklart kommer jag att

dela med mig av min resa mot ett hälsosammare liv.

sen vill jag ge dig ett tips att gå på en informationskväll, eftersom

det är gratis och du då kan ställa alla frågor du undrar över.

i en vecka nu har jag slutat med alla onyttigheter, helt.

ätit grönsaker till middagarna istället för ris, pasta och potatis.

har inte ätit mackor, som jag förut levde på och försöker röra på mig mer.

hittills har jag gått ner 2 kilo, en bra start på en lång resa.

jag ville förbereda mig innan jag börjar på itrim, bara för att

få en känsla av hur det kanske kommer att se ut.

på onsdag är det dags för mötet, därefter kommer jag berätta

hur allting läggs upp osv. jag lovar att dela med mig av allt du vill veta.

Av marielle grääs - 8 augusti 2010 12:32

lillkillen är fortfarande sjuk, igår hade han hög feber & mådde inte alls bra.

på dagarna är han alltid bättre, man märker knappt att han är sjuk

förutom hostan då. lite senare idag kommer andré förbi, kanske mami också.

vi har lite hemlisar att prata om, thihi.

vill städa också, måste bara hitta kraft.

inte för att det är så speciellt stökigt här, men ändå.

då har jag iallafall något att göra.


jag vet att du vill ha mig, men du får hamna i händerna på någon annan.

Av marielle grääs - 8 augusti 2010 10:41

jag kan se den här 100 gånger om, haha så grymt bra!

Av marielle grääs - 7 augusti 2010 20:39

onsdag är det informationsmöte på itrim.

därefter ska vi boka in en hälsokoll, känns så himla bra nu.

jag längtar snart ihjäl mig, jag vill dit nu.


lillen har feber & hosta, vaknar ibland & skriker. känner på mig att natten

kommer blir tuff. tycker så himla synd om honom.

jag önskar verkligen att man kunde byta, det är jobbigt

att se sitt barn sjuk. man känner sig så himla hjälplös.


jag älskar dig över allt annat!

Presentation


I HUVUDET PÅ MARIELLE GRÄÄS.

Omröstning

VARFÖR LÄSER DU MIN BLOGG?
 DEN ÄR BRA
 BRIST PÅ ANNAT
 VET INTE

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards